Een kind dat grappig speelt met eieren, symbool voor creativiteit, plezier en de speelse omgeving die Nabij Zorg stimuleert.

Aanmeldroute

Zo werken wij

Bij Nabij Zorg staat een persoonlijke en zorgvuldige aanpak centraal in onze aanmeldprocedure. Wij begeleiden u en de jeugdige stap voor stap om tot de beste zorg te komen.

1 Voorbespreken casus en meedenken

Bij Nabij Zorg is er ruimte om mee te denken in complexe casussen en om vooraf een situatie te verkennen. Dit kan waardevol zijn om samen te kijken of onze zorg aansluit bij de hulpvraag. Voorbesprekingen kunnen plaatsvinden met een zorgmanager of gedragswetenschapper, afhankelijk van de aard van de casus.

Let op: een voorbespreking is géén vervanging voor een officiële aanmelding. Na overleg volgt altijd de reguliere route via het digitale aanmeldformulier. Telefonisch worden géén toezeggingen gedaan over plaatsing, beschikbaarheid of geschiktheid van zorg.


2 Aanmelding
Aanmeldingen bij Nabij Zorg verlopen uitsluitend via het digitale aanmeldformulier. Alleen via deze route kunnen wij een aanmelding in behandeling nemen. Telefonisch kunnen wij géén inhoudelijke toezeggingen doen over plaatsing, beschikbaarheid of geschiktheid van zorg.

Na ontvangst van de aanvraag en het dossier vanuit de verwijzer, beoordeelt Nabij Zorg of de hulpvraag past binnen ons aanbod. Aanmeldingen worden gelezen van maandag t/m donderdag. Op maandag vindt het aanmeldoverleg plaats, waarin het Aanmeldteam de binnengekomen dossiers bespreekt. U ontvangt na dit overleg een terugkoppeling over de vervolgstappen.

Om snel te kunnen plaatsen vragen we om vooraf de financiering al rond te hebben. Dit zorgt ervoor dat we niet onnodig vertragen of een plek vrij houden en er niet geplaatst gaat worden.

3.Beoordeling door een multidisciplinair team Het Aanmeldteam bestaat uit gedragswetenschappers en zorgmanagers. Zij beoordelen of Nabij Zorg passende ondersteuning kan bieden voor de gestelde hulpvragen. Indien nodig wordt een systeemtherapeut geraadpleegd. Het aanmeldteam zal met de gedragswetenschapper en zorg coördinator van de mogelijk passende locatie contact opnemen om nog te overleggen of ze ook denken dat het passend is op hun locatie.

Er komt na dit overleg een terugkoppeling naar de verwijzer.

4 Uitgebreide intake en warme overdracht

Tijdens de intake maken we uitgebreid kennis met de jongere, ouders/verzorgers en de verwijzer. De zorg coördinator en gedragswetenschapper voeren dit gesprek op de locatie waar we de jeugdige willen plaatsen.

5 Start van de hulpverlening
De betrokken begeleider wordt geïnformeerd en er volgt een warme overdracht, inclusief het opstellen van een voorlopig zorgplan.
De jongere wordt officieel geregistreerd ‘in zorg’ en start de begeleiding. Er wordt een start-in-zorg overleg ingepland waarin we vooruitkijken op inhoud (doelen en fasering) en proces (evaluatiemomenten, betrokken partijen, integrale aanpak).


Heeft u vragen over onze werkwijze of wilt u meer informatie? Neem gerust contact met ons op. Wij staan klaar om samen met u de beste zorg te realiseren.

Twee kinderen die samen met blokken spelen, symbool voor samenwerking, vriendschap en de stimulerende omgeving die Nabij Zorg biedt.

Contact

Meer weten over ons hulpaanbod? Neem contact met ons op. Je kunt ons bellen, mailen of onderstaand contactformulier invullen. Wij nemen binnen één werkdag contact met je op.

Blije, vrolijke en tevreden kinderen rennen door een groen grasveld, symbool voor vrijheid, vreugde en de veilige omgeving die Nabij Zorg biedt voor hun ontwikkeling.